DECYZJA (wygasły...)

                Wołczyn, dnia 02.11.2016r. RG.6620.6.8.2016   DECYZJA   Działając na podstawie art. 105 § 1 Kpa (Dz. U. z 2016 roku poz. 23 z późn. zmianami) po rozpatrzeniu wniosku Powiatu Kluczborskiego reprezentowanego przez Starostę Kluczborskiego Pana Piotra Pośpiecha w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300” realizowanego w ramach projektu „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”   UMARZAM Jako bezprzedmiotowe postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn.: „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300” realizowanego w ramach projektu „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” Realizacja przedsięwzięcia zlokalizowana jest na działkach: Obręb Wołczyn ark. m. 6 działka nr 382/1. Obręb Gierałcice ark. m. 4 działka nr 521, 16/3, ark. m. 2 działki 511, ark. m. 3 działka nr 510, 164, 165 Obręb Wąsice ark. m. 2 działka nr 656.   UZASADNIENIE Starosta Kluczborski Pan Piotr Pośpiech reprezentujący Powiat Kluczborski wystąpił dnia 30.08.2016r. z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn.: „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300” realizowanego w ramach projektu „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.       Do wniosku zgodnie z wymogami art. 74 ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (jednolity tekst Dz. U. z 2016 roku poz. 353) Wnioskodawca załączył: 1.       kartę informacyjną przedsięwzięcia, 2.       poświadczoną przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, 3.       wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. 4.       załącznik graficzny przedstawiający zasięg oddziaływania przedsięwzięcia.           O wszczęciu postępowania Burmistrz Wołczyna jako właściwy organ obwieszczeniem z dnia 01.09.2016r. znak: RG.6620.6.1.2016 zawiadomił strony postępowania, a dodatkowo obwieszczenie umieścił na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, tablicach ogłoszeń w pobliżu miejsca realizacji przedsięwzięcia oraz na stronie internetowa BIP Urzędu Miejskiego w Wołczynie. Równolegle wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu o opinie, czy dla przedmiotowego przedsięwzięcia należy przeprowadzić ocenę oddziaływania na środowisko. W karcie informacyjnej przedsięwzięcia Wnioskodawca wskazał, że będzie ubiegał się o dofinansowanie przedmiotowego przedsięwzięcia ze środków unijnych w ramach Poddziałania 3.1.1 Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020. Państwowy Powiatowy Inspektor sanitarny w Kluczborku przesłał akta sprawy Opolskiemu Państwowemu Inspektorowi Sanitarnemu celem załatwienia wg kompetencji. Planowane przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących znacząco lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (jednolity tekst Dz. U. z 2016 roku poz. 71). W odpowiedzi na wniosek Burmistrza Wołczyna Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny (pismo z dnia 23.09.2016r. znak: NZ.9022.3.37.2016.MK) wyraził opinię o braku potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu pismem znak: WOOŚ.4241.326.2016.AW z dnia 22.09.2016r. odmówił wyrażenia opinii o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ustalenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300” realizowanego w ramach projektu „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”. Pismem z dnia 23.09.2016r. znak: FP.033.1.79.2016.MW Powiat Kluczborski wniósł o uzupełnienie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia o działki: obręb Gierałcice ark. m. 4 działka nr 16/3, ark. m. 3 działki nr 164 i 165. Pismo przesłano do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu oraz Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z prośbą o uwzględnienie działek w opiniach. W odpowiedzi na pismo Regionalny Dyrektora Ochrony Środowiska pismem z dnia 26.09.2016r. poinformował, że w przedmiotowej sprawie została już wydana opinia. Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny pismem z dnia 30.09.2016r. poinformował, że uwzględnienie dodatkowych działek możliwe będzie po przesłaniu kompletu materiałów w tym nowej Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Dnia 04.10.2016r. Starosta Kluczborski Piotr Pośpiech przedłożył w Urzędzie Miejskim nowa Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia uwzględniającą rozszerzenie przedsięwzięcia o działki obręb Gierałcice ark. m. 4 działka nr 16/3, ark. m. 3 działki nr 164 i 165. Kartę Informacyjna przedsięwzięcia wraz z pozostałymi załącznikami przesłano dnia 05.10.2016r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z prośbą o ponowne wydanie opinii w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. W odpowiedzi na wniosek Burmistrza Wołczyna Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny (pismo z dnia 24.10.2016r. znak: NZ.9022.3.40.2016.MK) wyraził opinię o braku potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko. Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny stwierdził, iż wybudowana droga rowerowa użytkowana będzie do celów komunikacyjnych oraz rekreacyjno- sportowych dla lokalnych mieszkańców. Znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie atrakcyjności turystyki rowerowej w powiecie. Droga rowerowa przyczyni się do zmniejszenia poziomu zanieczyszczenia powietrza oraz hałasu, dzięki zwiększeniu intensywności ruchu rowerowego względem samochodowego. Realizacja inwestycji nie wpłynie na pogorszenie stanu naturalnego środowiska, a zmiany oraz uciążliwości w trakcie budowy będą krótkotrwałe i mają charakter odwracalny. W wyniku analizy przesłanego wniosku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ustalił co następuje: Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016r., poz. 71), do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się, drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Według art. 2 pkt 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r., poz. 1137 z późn. zm.) droga to wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt. W przypadku budowy nowej drogi lub zmiany nawierzchni drogi istniejącej, za elementy tychże przedsięwzięć należy uznawać również chodniki i innego typu obiekty, natomiast budowa samych tylko ścieżek rowerowych, chodników, zjazdów i innego typu konstrukcji przy drogach istniejących, nie ingerująca w część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów nie będzie przedsięwzięciem, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 60. Ponadto peryferyjne przedsięwzięcia drogowe budowane samodzielnie czy też przebudowywane t.j. zjazdy z drogi publicznej, przejazdy drogowe, pasy postojowe, pasy dzielące, pobocza, chodniki, ścieżki rowerowe, konstrukcje oporowe, przepusty, kładki, czy obiekty i urządzenia wyposażenia technicznego dróg nie są przedsięwzięciami mogącymi potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Ponadto zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 79 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016r., poz. 71), do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się, sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową, sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w pasie drogowym i obszarze kolejowym oraz przyłączy do budynków. Powyższe oznacza, że inwestycja nie należy do planowanych przedsięwzięć, o których mowa w cyt. wyżej rozporządzeniu Rady Ministrów, czyli przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a tym samym nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przedsięwzięcie realizowane będzie częściowo w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Lasy Stobrawsko-Turawskie, w stosunku do którego zastosowanie mają zakazy określone w rozporządzeniu Wojewody Opolskiego Nr 0151/P/16/2006 z dnia 8 maja 2006 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu (Dz. Urz. Woj. Op. z dnia 17 maja 2006 r. Nr 33, poz. 1133 z późn. zm.). Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy zakazy te nie dotyczą realizacji inwestycji celu publicznego, do których zalicza się, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 1774, z późn. zm.), budowę, utrzymywanie dróg rowerowych oraz wykonywanie robót budowlanych przy nich. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzono, że realizacja przedsięwzięcia nie będzie sprzeczna z ww. przepisami prawa. Projekt realizowany będzie w sąsiedztwie obszaru Natura 2000 Łąki w okolicach Kluczborka nad Stobrawą PLH160013 (w odległości ok. 1,1 km od jego granic), dla którego ustanowiono plan zadań ochronnych (zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 18 maja 2016 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Łąki w okolicach Kluczborka nad Stobrawą PLH160013 - Dz. Urz. Woj. Op. poz. 1131). W ww. akcie prawnym zidentyfikowano istniejące i potencjalne zagrożenia dla zachowania właściwego stanu ochrony siedlisk i gatunków będących przedmiotem ochrony oraz zidentyfikowano cele działań ochronnych. Realizacja przedmiotowego projektu nie będzie generowała wskazanych w planie zadań ochronnych zagrożeń, a także nie wpłynie na możliwość osiągnięcia celów działań ochronnych. Inwestycja będzie realizowana poza granicami pozostałych form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r, poz. 1651), a zatem nie będzie naruszać obowiązujących w stosunku do nich zakazów.       Burmistrz Wołczyna po analizie treści karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz treści pism RDOŚ w Opolu oraz OPWIS w Opolu stwierdził, że planowane przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a tym samym nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jednocześnie Burmistrz Wołczyna jako właściwy organ prowadzący postępowanie dodatkowo przeprowadził badanie indywidualne w zakresie oddziaływania na środowisko, analizując rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia jego usytuowanie oraz skalę możliwego oddziaływania. W wyniku tego badania stwierdzono co następuje: 1)       Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia: Przedmiotowe przedsięwzięcie pn.: „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300” realizowanego w ramach projektu „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.obejmuje swoim zakresem: ▪         wykonanie pomiędzy poboczem drogi, a nawierzchnią ścieżki rowerowej ścieku z prefabrykatów betonowych, który przejmie wody opadowe i roztopowe i poprzez studnie ściekowe i przykanaliki odprowadzi do projektowanej kanalizacji deszczowej (długość kanalizacji 2,900km); ▪         wykonanie robót związanych z budową ścieżki rowerowej o długości 2,855 km tj. karczowanie pni, wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne na ścieżce i zjazdach, wykonanie warstwy odsączającej z piasku, wykonanie podbudowy tłuczniowej na chodniku i zjazdach, ułożenie oporników betonowych na ławie betonowej z oporem, ułożenie ścieku z korytek betonowych na ławie betonowej z oporem (wzdłuż chodnika), ułożenie ścianek oporowych, ułożenie krawężnika na ławie betonowej (obramowanie zjazdów na posesje), ułożenie kostki betonowej brukowej szarej gr. 8,0 cm na podsypce z kruszyny bazaltowej 0/4 grub. 3,0 cm na wjazdach, wykonanie nawierzchni bitumicznej na zjazdach na drogi boczne oraz na ścieżce rowerowej. Realizacja przedsięwzięcia zlokalizowana jest na działkach: Obręb Wołczyn ark. m. 6 działka nr 382/1. Obręb Gierałcice ark. m. 4 działka nr 521, 16/3, ark. m. 2 działki 511, ark. m. 3 działka nr 510, 164, 165 Obręb Wąsice ark. m. 2 działka nr 656. Realizacja, jak i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie powodowała zagrożenia wystąpieniem poważnej awarii. Ze względu na lokalizację przedsięwzięcia (z dala od granic państwa) oraz jego charakter (eksploatacja powoduje jedynie lokalne oddziaływanie w otoczeniu terenu przedmiotowego przedsięwzięcia) inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko. 2) usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – uwzględniające: a)       Obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych. Przedmiotowe przedsięwzięcie nie jest położone na obszarze wodno-błotnym ani na obszarze o płytkim zaleganiu wód podziemnych. b) Obszary wybrzeży. Przedsięwzięcie położone jest w odległości około 450 km od wybrzeża morskiego. c) Obszary górskie lub leśne. Obszary górskie znajdują się w linii prostej około 100-150 km od przedmiotowego przedsięwzięcia. d) Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych. Na terenie planowanego przedsięwzięcia nie występują obszary ochronne wód śródlądowych obejmujących zbiorniki wód podziemnych, czy też wód powierzchniowych. e)      obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody Przedmiotowe przedsięwzięcie znajduje się poza granicami form ochrony przyrody, w tym poza obszarami Natura 2000, poza stanowiskami chronionych roślin, grzybów i zwierząt, a także poza terenami cennymi faunistycznie i nie będzie naruszać zakazów w stosunku do nich obowiązujących. f)         Obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone. Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie w obszarze gminy Wołczyn, na terenie której występują przekroczenia standardów jakości powietrza dla benzo(a)piranu. Biorąc jednak pod uwagę charakter przedsięwzięcia uznano, że realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia nie pogorszy stanu jakości powietrza w rejonie jego lokalizacji. g)      Obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. Na terenie planowanego przedsięwzięcia nie występują obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. h)       Obszary przylegające do jezior. W rejonie analizowanego obszaru brak jest jezior naturalnych i sztucznych zbiorników wodnych. i)         Uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej Najbliższe uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej znajduję się w odległości ca 150 km. j) gęstość zaludnienia Gęstość zaludnienia terenów zabudowanych na obszarze znajdującym w się w bezpośrednim sąsiedztwie planowanego przedsięwzięcia należy uznać jako średnią. 3) rodzaj i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wynikające z: a)       zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać, nie będzie występować oddziaływanie na zdrowie ludzi; b)      transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze, przedsięwzięcie nie będzie miało transgranicznego oddziaływania; c)       wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej; nie przewiduje się zwiększenia obciążenia infrastruktury technicznej; d)      prawdopodobieństwa oddziaływania, z przeprowadzonej analizy przypadku wynika brak oddziaływania na środowisko, na obszary przyrodnicze i na zdrowie ludzi; e)      czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania - planowana inwestycja ze względu na rodzaj, wielkość i usytuowanie nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Analiza wpływu projektu na środowisko w trakcie realizacji robót budowlanych oraz przewidziane rozwiązania chroniące środowisko mające na celu zminimalizowanie ewentualnego oddziaływania na otoczenie: a)       wpływ hałasu– w trakcie trwania robót budowlanych mogą występować okresowe przekroczenia norm hałasu związane z pracą maszyn i urządzeń oraz ciężkiego sprzętu budowlanego. Jednakże wpływ ten będzie miał charakter krótkotrwały i będzie się cechował niskim poziomem uciążliwości. Dla zminimalizowania tego wpływu wykonawca będzie wykonywał prace emitujące najwięcej hałasu w porach najmniej szkodliwych dla warunków bytowych ludności; b)      wpływ emisji spalin– w trakcie trwania prac budowlanych mogą wystąpić okresowe                             i krótkotrwałe zwiększone poziomy emisji spalin. Wpływ ten nie będzie jednak przekraczał emisji dopuszczalnych norm i ustanie po zakończeniu prac budowlanych. Dla zminimalizowania tego wpływu wykonawca będzie użytkował sprzęt zgodnie z przepisami BHP; c)       wpływ na wody powierzchniowe– inwestycja nie będzie wywierała negatywnego wpływu na wody powierzchniowe. Wykonawca powinien odizolować zaplecze budowlane od gruntu i wód gruntowych. Paliwa potrzebne w trakcie budowy będą przechowywane w szczelnych zbiornikach, w magazynach spełniających wymagania przeciwpożarowe i ochrony środowiska. Ponadto, na wypadek wystąpienia wycieku substancji szkodliwych, plac budowy wyposażony zostanie w odpowiednie sorbenty do strącania zanieczyszczeń, zwłaszcza ropopochodnych (np paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów). d)      naruszenie powierzchni terenu i szaty roślinnej– realizacja projektu i prowadzone roboty budowlane wpłyną okresowo na naruszenie terenu oraz szaty roślinnej w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca realizacji projektu. Wpływ ten będzie dotyczył pracy maszyn i będzie miał charakter krótkofalowy oraz ustanie po zakończeniu inwestycji. Po zakończeniu prac budowlanych wykonawca zostanie zobowiązany do przywrócenia terenu w obrębie realizacji inwestycji do stanu pierwotnego. Zdaniem organu realizacja inwestycji nie spowoduje również nieosiągnięcia celów środowiskowych określonych w Planie Gospodarowania Wodami na obszarze Dorzecza Odry. W związku z faktem, że realizacja przedmiotowego projektu obejmie wycinkę drzew, należy bezpośrednio przed wycinką uzyskać zezwolenie na ich usunięcie oraz przeprowadzić oględziny pod względem występowania gatunków chronionych oraz gniazd ptasich. Jeśli gatunki chronione zostaną stwierdzone, realizacja zaplanowanych działań może wiązać się z naruszeniem zakazów obowiązujących w stosunku do nich na mocy przepisów wykonawczych do ustawy o ochronie przyrody. W takim przypadku inwestor jest zobowiązany do uzyskania zezwolenia na czynności zakazane wydawane w trybie art. 56 ustawy o ochronie przyrody. Biorąc pod uwagę zakres planowanego przedsięwzięcia, jego usytuowanie, charakter i skalę oddziaływania na środowisko oraz posiłkując się opiniami współdziałających organów opiniujących, Burmistrz Wołczyna jako właściwy organ uznał, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia i postanowił jak w sentencji. W związku z powyższym po dokonaniu analizy informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia, aktualnego zagospodarowania terenu w miejscu realizacji przedsięwzięcia, jego usytuowania w stosunku do obszarów cennych przyrodniczo, uwzględniając stanowiska kompetentnych organów ochrony środowiska wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest nieuzasadnione. W tym stanie prawnym i faktycznym, zgodnie z treścią art. 105 § 1 Kpa wszczęte w dniu z 30.08.2016r. postępowanie administracyjne należało uznać za bezprzedmiotowe i orzec jak w sentencji.   POUCZENIE   Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Burmistrza Wołczyna wniesione w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.       Otrzymują: 1.       Wnioskodawca. 2.       Pozostałe strony postępowania zgodnie z art. 49 Kpa informowane są obwieszczeniem. 3.       UM a/a.   Do wiadomości: 1.       RDOŚ w Opolu, ul. Obrońców Stalingradu 66, 45-512 Opole. 2.       Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, ul. Mickiewicza 1, 45-367 Opole. 3.       Wydział RG a/a..        

BURMISTRZ

mgr Jan Leszek Wiącek


powrót...
Brak załączników
Informacja wytworzona przez dnia 10.11.2016
Opublikowana przez Marcin Dłubak dnia 10.11.2016. Wygasa 10.12.2016. Odsłon 63784
Początek strony