DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH (wygasły...)

Wołczyn, dnia 14.09.2012r.

BURMISTRZ WOŁCZYNA

ul. Dworcowa 1

46-250 Wołczyn

TI.6620.8.6.2012

 

DECYZJA

O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH

 

            Działając  na podstawie art. art. 71 ust. 2 pkt.2, 72 ust.1, 75 ust.1 pkt.4 i 84 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. Nr 199 poz. 1227, ze zm.), art. 104 kpa oraz § 3 ust. 1 pkt 60  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz.1397), po rozpatrzeniu wniosku Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, ul. Jagiellońska 3; 46-200 Kluczbork reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Kazimierza Sztajglika o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50”.

 

ORZEKAM

 

I.        Realizację przedsięwzięcia pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50” i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia. Realizacja przedsięwzięcia zlokalizowana jest na działkach: obręb Wierzbica Górna, k. m. 2 działki nr 772/5, 811/2; k. m. 4 działka nr 51, k. m. 5 działka nr 798/10.

II.     Określam warunki realizacji przedsięwzięcia biorąc pod uwagę informacje z art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

W celu ograniczenia do minimum uciążliwości dla środowiska mogących wystąpić w fazie realizacji przedsięwzięcia, roboty budowlane należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej z wykorzystaniem sprawnego sprzętu technicznego.

a) Zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego

Na etapie realizacji przedsięwzięcia wystąpi emisja niezorganizowana, źródłami której będą:

        praca silników urządzeń budowlanych, sprzętu i samochodów transportowych oraz pojazdów pracujących na terenie realizacji przedsięwzięcia,

        pylenie związane z prowadzeniem prac ziemnych (wykonywanie wykopów lub nasypów) i magazynowaniem materiałów,

        pylenie związane z pracami rozbiórkowymi.

Do robót budowlano-montażowych należy używać wyłącznie sprzętu sprawnego technicznie

w celu zmniejszenia emisji. Używać materiałów budowlanych dopuszczonych do stosowania

w budownictwie i posiadających stosowne atesty, certyfikaty i świadectwa jakości właściwych jednostek aprobujących.  

b) Odpady

W trakcie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia mogą być wytwarzane odpady niebezpieczne oraz inne niż niebezpieczne. Gospodarkę tymi odpadami należy prowadzić zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. W trakcie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia należy przestrzegać zapisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t. j. z 2010r. Dz. U. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206).

Realizacja przedsięwzięcia będzie wymagać prac ziemnych i budowlanych. W trakcie tych prac należy zwrócić szczególną uwagę na właściwą eksploatację sprzętu. Zabrania się podejmowania prac remontowych sprzętu budowlano – montażowego, takich jak wymiana oleju i inne wymiany elementów maszyn, powodujące powstawanie odpadów niebezpiecznych oraz ewentualne zanieczyszczenie środowiska.

Powstające w trakcie budowy odpady należy gromadzić w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska, a następnie przekazywać do odzysku lub unieszkodliwienia firmom posiadającym stosowne zezwolenia w tym zakresie.

c) Hałas

Na etapie prac budowlano-montażowych oraz w okresie transportu materiałów budowlanych samochodami będzie emitowany hałas o charakterze okresowym. Uciążliwości z nim związane ustaną wraz z zakończeniem tych prac. Realizacja przedsięwzięcia  przy dobrze zorganizowanych czynnościach i zastosowaniu nowoczesnych urządzeń o niskiej emisji hałasu oraz wykonywane tylko w porze dziennej nie wpłyną na pogorszenie panującego w tym rejonie klimatu akustycznego. W pobliżu zabudowań mieszkalnych należy tak zaplanować prace budowlane, aby urządzenia emitujące hałas o dużym natężeniu nie pracowały równocześnie.

d) Zieleń

Przedsięwzięcie realizowane będzie poza wyznaczonymi i proponowanymi obszarami Natura 2000 wyznaczonymi w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. O ochronie przyrody (t.j. z 2009 r. Dz. U. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.). W razie konieczności wycinki drzew lub krzewów uzyskać stosowne zezwolenie. Jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą.

III.   Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia stanowi załącznik do niniejszej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

                                              

UZASADNIENIE

            W dniu 05 lipca 2012r. na wniosek Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku, ul. Jagiellońska 3; 46-200 Kluczbork reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Kazimierza Sztajglika - zostało wszczęte postępowanie w sprawie  wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50” o czym strony postępowania zostały poinformowane poprzez Obwieszczenie Burmistrza Wołczyna Nr  TI.6620.8.3.2012 z dnia 13.07.2012r. o wszczęciu postępowania. Realizacja przedsięwzięcia zlokalizowana jest na działkach: obręb Wierzbica Górna, k. m. 2 działki nr 772/5, 811/2; k. m. 4 działka nr 51, k. m. 5 działka nr 798/10.

Do wniosku zgodnie z wymogami art. 74 ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. Nr 199 poz. 1227, ze zm.) inwestor załączył:

1.      Kartę informacyjną przedsięwzięcia,

2.      potwierdzoną przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren na którym będzie realizowane przedsięwzięcie;

3.      wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie,

         Zgodnie z § 3 ust. 1 punkt 60 Rozporządzenia Rady Ministrów  z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213 poz. 1397) planowane przedsięwzięcie zaliczone jest do przedsięwzięć dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko i przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko mogą być wymagane.

      Burmistrz Wołczyna po stwierdzeniu kompletności wniosku i po analizie treści załączników, a w szczególności Karty informacyjnej przedsięwzięcia, działając zgodnie z wymogami art. 64 ust. 1 ww. ustawy wystąpił z wnioskiem z dnia 13.07.2012 r. Nr TI.6620.8.2.2011 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu oraz wnioskiem z dnia 13.07.2012r. Nr TI.6620.8.1.2011 do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn.: Remont drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50” i określenie ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko.

      Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska  Postanowieniem z dnia 07.08.2012 r. Nr WOOŚ.4241.255.2012.ES wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje potrzeba przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko. Z uzasadnienia ww. Postanowienia, wynika, że  charakter i zakres planowanej inwestycji nie będzie znacząco negatywnie oddziaływał na stan środowiska oraz zdrowie i życie ludzi. Realizacja jak i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie powodowała zagrożenia wystąpieniem poważnej awarii.

      Ze względu na lokalizację przedsięwzięcia (z dala od granic państwa) oraz jego charakter (eksploatacja powoduje jedynie lokalne oddziaływanie w otoczeniu terenu przedmiotowego przedsięwzięcia) inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko.

      Podczas realizacji robót budowlanych w ramach przedmiotowego przedsięwzięcia może wystąpić lokalny, krótkotrwały wzrost emisji zanieczyszczeń do powietrza. Ze względu na charakter prac możliwy jest wzrost zapylenia w sąsiedztwie terenu objętego projektem. Jednak nie będzie on znaczący i nie wpłynie na pogorszenie jakości powietrza. W trakcie realizacji inwestycji na terenie prowadzenia prac budowlanych mogą wystąpić uciążliwości związane z emisja hałasu i wibracjami, powodowane praca sprzętu budowlanego. Niemniej jednak relatywnie krótki okres trwania tych prac nie powinien powodować nadmiernej uciążliwości dla otoczenia. Powstające na etapie realizacji inwestycji odpady będą gromadzone selektywnie i odbierane przez podmioty posiadające stosowne zezwolenia.

Na etapie eksploatacji spalanie paliw w silnikach pojazdów będzie źródłem emisji zanieczyszczeń do powietrza takich jak: dwutlenek azotu, dwutlenek siarki, tlenek węgla, węglowodory i pył. Ruch pojazdów będzie również źródłem emisji hałasu. Przebudowywany odcinek drogi przebiega w sąsiedztwie budynków mieszkalnych. Po przebudowie drogi poprawie ulegnie geometria jezdni. Uzyskane efekty przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz poprawią płynność ruchu, a tym samym przyczynią się do ograniczenia emisji hałasu oraz emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

      Wody opadowe i roztopowe, pochodzące ze spływu powierzchniowego z jezdni będą tak jak dotychczas poprzez spadki poprzeczne i podłużne odprowadzane do istniejącego rowu.

      Planowane przedsięwzięcie realizowane będzie poza obszarami o wysokich walorach przyrodniczych i krajobrazowych, w tym poza formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody.

      Po zapoznaniu się z przedłożoną dokumentacją, analizując wyżej opisane cechy przedsięwzięcia stwierdzono, że charakter i zakres planowanej inwestycji nie będzie znacząco negatywnie oddziaływał na stan środowiska oraz zdrowie i życie ludzi.

Podstawą do odstąpienia od nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia jest brak przesłanek wynikających z zapisów art. 63 ustawy OOŚ, który określa uwarunkowania konieczne do uwzględnienia przy stwierdzaniu braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

      Państwowy  Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kluczborku działając w oparciu o art. 65 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) przekazał wniosek Burmistrza Wołczyna pismem Nr NZ/MCh-4325-22/12 z dnia 26.07.2012r. Opolskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu celem rozpatrzenia wg kompetencji. Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny  wydał w przedmiotowej sprawie Opinię z dnia 07.08.2012r. Nr NZ.9022.4.18.2012.JW, w której wnosi o odstąpienie od potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na remoncie drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50.

            Z opinii Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego  wynika, iż w przedłożonej wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia dokonano wyczerpującej analizy przewidywanych oddziaływań na środowisko remontu drogi podczas realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia. W związku z przewidywanym zakresem prac, nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Projektowane przedsięwzięcie, wykonywane zgodnie z przyjętymi założeniami, przy użyciu sprawnych środków transportu i maszyn drogowych (dopuszczonych do ruchu i stosowania w budownictwie drogowym) oraz właściwie prowadzonej gospodarce odpadami powstającymi w trakcie budowy, nie powinno spowodować pogorszenia standardów jakości środowiska.

            Burmistrz Wołczyna jako właściwy organ, prowadzący postępowanie przeanalizował  opinie obu organów i w zaistniałej sytuacji wydał postanowienie Nr TI.6620.8.4.2012 z dnia 16.08.2012r. o odstąpieniu od przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50” o czym strony postępowania zostały poinformowane poprzez Obwieszczenie Burmistrza Wołczyna Nr  TI.6620.8.5.2012 z dnia 16.08.2012r.

Przedmiotowe przedsięwzięcie realizowane będzie poza obszarami o wysokich walorach przyrodniczych i krajobrazowych, w tym poza formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r., Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.) i ze względu na swoją lokalizację i zakres nie będzie na nie negatywnie oddziaływać.           

W zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia nie występują:

§          obszary wybrzeży,

§          obszary górskie,

§          obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.

§          obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, obszary przylegające do jezior,

§          obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone,

§          uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.

Podstawą do odstąpienia od nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia jest brak przesłanek wynikających z zapisów art. 63 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z  późn. zm.), który określa uwarunkowania konieczne do uwzględnienia przy stwierdzaniu braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

            W wyniku badania indywidualnego stwierdzono, że charakter, rodzaj, skala i zakres przedsięwzięcia nie spowodują zarówno w trakcie budowy jak i następnie eksploatacji znaczącego oddziaływania na środowisko przyrodnicze oraz na zdrowie i życie ludzi, a jego oddziaływanie ograniczy się do granic terenu, do którego inwestor ma tytuł prawny.        

            Biorąc pod uwagę wszystkie wyżej wymienione argumenty orzeczono jak w sentencji.

 

POUCZENIE

1.      Zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. Nr 199 poz. 1227, ze zm.) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę. Wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem czterech lat od dnia w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, z zastrzeżeniem jak w punkcie 2

2.      Złożenie wniosku może nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w tej decyzji. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia (art.72 ust. 4 ww. ustawy). Na takie postanowienie przysługuje zażalenie (art. 72 ust.4a ustawy)

3.      Od decyzji niniejszej służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Burmistrza Wołczyna, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

 

Zamieszczono:

1.      Strona internetowa BIP Urzędu Miejskiego w Wołczynie.

Otrzymują:

1.      Wnioskodawca.

2.      Pozostałe strony  postępowania zgodnie z art. 49 Kpa informowane są obwieszczeniem.

3.      UM a/a.

 

Do wiadomości:

1.      Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Kluczborku.

2.      Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu.

Z up. Burmistrza

mgr inż. Bogusław Adaszyński

Z-ca Burmistrza

 

 

                 Załącznik do decyzji Burmistrza Wołczyna TI.6620.8.6.2011 z dnia 14.09.2012r.

BURMISTRZ WOŁCZYNA

ul. Dworcowa 1

46-250 Wołczyn

 

CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA

 

Rodzaj przedsięwzięcia:Remont drogi powiatowej Nr 1343O DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK42 - Wierzbica Dolna – tabl. miejscowości Świniary Małe odc. DP 1348 O – Wierzbica Górna – DK 42 km 3+166,00÷4+329,50” które ma być zlokalizowane na działkach: obręb Wierzbica Górna, k. m. 2 działki nr 772/5, 811/2; k. m. 4 działka nr 51, k. m. 5 działka nr 798/10.

 

Obecnie istniejąca droga posiada nawierzchnię bitumiczną, która jest zniszczona posiada  liczne spękania poprzeczne i podłużne  i nierówności, które utrudniają poruszanie się pojazdów mechanicznych, a tym samym większą emisję spalin oraz zwiększenie hałasu. Istniejący chodnik po stronie prawej posiada nawierzchnię z płytek betonowych, które są w bardzo złym  stanie (połamane i popękane). Istniejące rury pod zjazdami są popękane i zamulone powodując zatory płynącej wody w rowie po stronie lewej.

Parametry techniczne remontowanej  drogi:

§          Klasa drogi                                    L

§          szerokość jezdni                            5,5 m

§          prędkość projektowa                   40 km/h

§          nośność nawierzchni                   80 kN

§          długość odcinka                          1163,50 m

§          pochylenie poprzeczne jezdni     jednostronne 2%

§          szerokość pobocza  utwardzonego 0,75 m

§          pochylenie pobocza                     4%

Przedmiotowa inwestycja obejmować będzie wykonanie prac polegających na:

         sfrezowaniu korekcyjnym istniejącej nawierzchni bitumicznej (nadanie profilu poprzecznego  i podłużnego nawierzchni);

         wyrównaniu profilu istniejącej nawierzchni masą bitumiczną;

         ułożeniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego;

         wymianie istniejącego krawężnika;

         remoncie istniejącego chodnika po stronie prawej;

         remoncie (wymiana) istniejących rur pod zjazdami na drogi boczne i do posesji;

         ułożeniu nawierzchni z kostki brukowej na zjazdach do posesji i z mas bitumicznych na drogi boczne;

         remoncie istniejących studni rewizyjnych;

         budowie zatoki autobusowej;

         utwardzeniu  pobocza kruszywem łamanym 0/31,5 stabilizowanym mechanicznie  szerokości 0,75 m po stronie lewej;

         odmuleniu istniejących rowów przydrożnych po stronie lewej;

         wymianie oznakowania pionowego na remontowanym  odcinku drogi,

Przy remoncie odcinka drogi będą zastosowane powszechnie stosowane technologie dla tego typu przedsięwzięcia.

Zakłada się następującą konstrukcję nawierzchni:

Trasa zasadnicza

§          5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50/70

§          wyrównanie profilu istniejącej nawierzchni  bitumicznej masą  z betonu asfaltowego AC16 W 50/70

 

Chodniki

§          8 cm kostka brukowa betonowa szara

§          3 cm podsypka z kruszyny bazaltowej 0/4

§          10 cm podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie

Zjazdy na drogi boczne

§          4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50/70

§          4 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16 W 50/70

§          15 cm podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie

§          15 cm warstwa odsączająca z piasku

Zjazdy na posesje

§          8 cm kostka brukowa betonowa kolorowa

§          3 cm podsypka z kruszyny bazaltowej 0/4

§          15 cm podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie

§          15 cm warstwa odsączająca z piasku

Zatoka autobusowa

§          kostka granitowa 19/21 ( z odzysku )

§          5 cm podsypka z kruszyny bazaltowej 0/4

§          15 cm podbudowa z chudego betonu

§          15 cm warstwa odsączająca z piasku

Konstrukcja pobocza

§          10 cm pobocze utwardzone  kruszywem łamanym  0/31,5  stabilizowane mechanicznie.

Remontowana jezdnia posiada przekrój poprzeczny o pochyleniu jednostronnym  2,0%. Pochylenie poprzeczne utwardzonego pobocza wynosi 4%.  Wody opadowe będą odprowadzane z jezdni jak dotychczas czyli powierzchniowo do istniejącego rowu przydrożnego, który zostanie poddany odmuleniu. Przewiduje się remont (wymianę) istniejących przepustów pod zjazdami na posesje i drogi boczne po stronie lewej.

Realizacja inwestycji nie zmieni istniejącego sposobu zagospodarowania terenu, nie przewiduje się zauważalnych zmian w krajobrazie.

Teren planowanej inwestycji znajduje się poza obszarami parków narodowych i obszarami ochrony uzdrowiskowej jak również poza obszarami sieci Natura 2000.

Z up. Burmistrza

mgr inż. Bogusław Adaszyński

Z-ca Burmistrza

 

                                                                       

 

 


powrót...
Brak załączników
Informacja wytworzona przez dnia 18.09.2012
Opublikowana przez Tomasz Olejnik dnia 18.09.2012. Wygasa 10.10.2012. Odsłon 63908
Początek strony