Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
Ogólny opis
Organy gmin, w zakresie posiadanego dostępu, dane z Rejestru Dowodów Osobistych udostępniają w trybie jednostkowym.
Do korzystania z danych udostępnianych w trybie jednostkowym są uprawnione:
organy prokuratury;
organy Policji;
Komendant Główny Straży Granicznej;
Szef Służby Wywiadu Wojskowego;
Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego;
organy Służby Celnej;
Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
Szef Agencji Wywiadu;
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
Szef Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
wywiad skarbowy.
Do korzystania z udostępniania danych w trybie jednostkowym są uprawnione inne podmioty - jeżeli:
wykażą w tym interes prawny, lub
wykażą w tym interes faktyczny, a podmiot udostępniający dane uzyska zgodę osoby, której udostępniane dane dotyczą.
Do uzyskania dostępu do dokumentacji związanej z dowodami osobistymi są uprawnione:
podmioty (wymienione w pkt. 2),
sądy;
inne podmioty - jeżeli wykażą interes prawny.
Danymi jednostkowymi są dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby na jednorazowy wniosek.
Dokumentację związaną z dowodami osobistymi udostępnia się na uzasadniony wniosek złożony przez uprawniony podmiot.
Dane udostępnione na podstawie wniosku nie mogą być wykorzystane w innym celu niż wskazany w tym wniosku.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku
-
wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.pdf
- wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym.pdf
Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty - w przypadku złożenia wniosku przez podmiot obowiązany do uiszczenia opłaty za udostępnienie danych.
Kserokopia dokumentów świadczących o interesie faktycznym w pozyskaniu danych jednostkowych (oryginał do wglądu) - jeżeli żądanie danych nie wynika wprost z przepisu prawa.
Dowód osobisty lub inny
dokument stwierdzający tożsamość (do wglądu) - w przypadku
załatwiania sprawy osobiście przez osobę fizyczną.
W
sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego
podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym
certyfikatem lub podpisem elektronicznym złożonym z wykorzystaniem
Profilu Zaufanego ePUAP , dostarczenie dokumentu tożsamości do
wglądu nie jest wymagane.
Pisemne upoważnienie do uzyskania danych dla pracownika wraz z dokumentem stwierdzającym jego tożsamość (legitymacja służbowa) - w przypadku załatwiania sprawy przez pracownika reprezentującego uprawniony do uzyskania danych podmiot.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną - nie dotyczy wnioskodawców będących osobą fizyczną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym) na adres:
Urząd Miejski w Wołczynie
Wydział Spraw Społeczno - Obywatelskich i Obronnych
Biuro Dowodów Osobistych pok. nr 17
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Opłaty
Kwota opłaty za udostępnienie
danych jednostkowych: 31 PLN.
Wskazana opłata dotyczy danych
jednej osoby.
Nie pobiera się opłaty, gdy dane są niezbędne do realizacji ustawowych zadań przez następujące podmioty:
a) organy prokuratury;
b) organy Policji;
c) Komendant Główny Straży Granicznej;
d) Szef Służby Wywiadu Wojskowego;
e) Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego;
f) organy Służby Celnej;
g) Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
h) Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
i) Szef Agencji Wywiadu;
j) Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
k) Szef Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
l) wywiad skarbowy;
m)sądy;
n)inne podmioty - jeżeli wykażą interes prawny.
Urząd Miejski w Wołczynie
Bank Spółdzielczy w Wołczynie
nr 408876 0009 0000 1036 2000 0001
3) Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
4) Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem,
przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
5) Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego
udzielenie pełnomocnictwa lub prokury
albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są
pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub
rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty
skarbowej.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku następuje udostępnienie danych bądź wydawana jest decyzja o odmowie udostępnienia danych. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Odmowa udostępniania danych następuje, jeżeli udostępnienie danych spowodowałoby naruszenie dóbr osobistych osoby, której dane dotyczą lub innych osób.
Udostępnienie danych następuje w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również
telefonicznie.
Biuro Dowodów Osobistych - tel. (77) 4188 340.
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2010 r. Nr 167 poz. 1131, z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2012 r. poz. 75 z późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2011 Nr 243 poz. 1452 z późn. zm)