Udostępnienie danych os.

Udostępnianie danych osobowych



Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Wołczynie
Wydział Spraw Społeczno-Obywatelskich i Obronnych
ul. Dworcowa 1
46-250 Wołczyn
pok. nr 16 (parter Urzędu)
Tel. 77 4188 446 wew. 225
e-mail: meldunki@wolczyn.pl

Wymagane dokumenty:

  • wniosek - dostępny w pok. nr 16 lub do pobrania na dole strony
  • dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu)
  • dowód dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających obowiązek uiszczenia tej opłaty
  • dokumenty potwierdzające interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym, np. zobowiązanie sądu do przedstawienia adresu i dołączenie jego kserokopii do podania)

 

Sposób załatwienia sprawy:

odpowiedź na wniosek należy odebrać osobiście w pok. nr 16 lub może zostać doręczona za pośrednictwem poczty (zgodnie z życzeniem wnioskodawcy)

 

Opłaty:

  • 31 zł opłaty za dane jednostkowe, tj. informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem w formie wpłaty do kasy Urzędu Miejskiego w Wołczynie lub na konto Urzędu Miejskiego w Wołczynie 
  • bez opłat - osoby, jednostki organizacyjne i podmioty zwolnione z opłaty na podstawie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

 

 

Czas załatwienia sprawy:
7 dni od daty złożenia wniosku, natomiast w przypadku decyzji odmownej - miesiąc

 

 

Inne informacje:

  • jeżeli wnioskodawca nie wykaże interesu prawnego - dane osobowe udostępniane są tylko i wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody osób, których dotyczy wniosek
  • w ramach tej procedury można uzyskać potwierdzenie o braku osób zameldowanych w lokalu oraz o imionach i nazwiskach osób wspólnie zameldowanych

 

Tryb odwoławczy:

w przypadku odmowy udostępnienia danych osobowych przysługuje odwołanie do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Burmistrza Wołczyna w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji odmownej

 

 Podstawa prawna:

  • Art. 29 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami),
  • Art. 44h ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 r., w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U. z 26 listopada 2008 r. Nr 207, poz. 1298),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 15 czerwca 2010 r. Nr 105, poz. 667),
  • Ustawa z dnia 16.11.200 6 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012 r., poz. 1282)

 

 

Wniosek o udostępnienie danych osobowych.

 

Informacja wytworzona przez Anna Szymczyszyn dnia 21.03.2013
Opublikowana przez Andrzej Maliński dnia 31.03.2015. Odsłon 4488, Wersja 3drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 
Początek strony