Odpowiedzi na pytania oraz wyjaśnienia (wygasły...)

Wołczyn, 29.05.2015 r.

 

L.dz. OSP/PRZET/1.2015

  

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ WYJAŚNIENIA

  

dotyczy:

przetargu nieograniczonego na: Zakup nowego średniego samochodu pożarniczego, ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Wołczynie

 

Pytanie nr 1.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z silnikiem o mocy 280KM?

Charakterystyka przyspieszenia pojazdów w ruchu drogowym jest uzależniona od momentu obrotowego silnika, który bezpośrednio pochodzi od jego pojemności, a nie od ilości koni mechanicznych, tak wiec nie jest to bezpośredni czynnik wpływający na dynamikę pojazdu. Pojazdy z silnikiem o większej mocy, a mniejszej pojemności silnika oraz mniejszym momencie obrotowym maja znaczenie dłuższy czas przyspieszenia, tak więc zmiana mocy silnika z 340 KM na 280 KM nie spowoduje odczuwalnej różnicy oraz nie będzie miała wpływu na warunki trakcyjne pojazdu i odczucia kierowcy co do dynamiki pojazdu.

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza dostarczenia samochodu z silnikiem 280 KM.

 

 

Pytanie nr 2.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z ogumieniem pojedynczym na osi tylnej?

Nie ma badań wskazujących, że pojazdy na ogumieniu bliźniaczym bądź pojedynczym są bezpieczniejsze zwłaszcza, że głównym współczynnikiem (parametrem) bezpieczeństwa dla pojazdów jest stateczny kat przechyłu bocznego i jeżeli jakikolwiek pojazd nie będzie bezpieczny dla użytkownika ( bez względu na zastosowanie ogumienia), to pojazd taki nie uzyska świadectwa dopuszczenia CNBOP przez co nie będzie mógł być wprowadzony do eksploatacji. Dodatkowo pragniemy zauważyć, że Zamawiający pragnie nabyć pojazd o napędzie  na wszystkie osie, a zastosowanie ogumienia pojedynczego na tylnej osi zwiększy tylko możliwości trakcyjne pojazdu.

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza dostarczenia samochodu z ogumieniem pojedynczym na osi tylnej.

Jednym z powodów jest fakt, iż z uwagi na wykorzystanie pojazdu w służbach ratunkowych oraz zwiększenie bezpieczeństwa zarówno na drogach utwardzonych jak i możliwości ewakuacji pojazdu z zagrożonego terenu z przebitym jednym kołem tylnej osi.

 

 

 

Pytanie nr 3.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z kabiną zawieszoną mechanicznie?

Kabina zawieszona mechanicznie jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem
w samochodach ciężarowych, nawet w przypadku samochodów dalekobieżnych. Powstaje pytanie: jak duży przebieg w skali roku będą miały samochody strażackie (nie wspominając już o jednostkowym krótkim wyjeździe do akcji), aby komfort jazdy mógł mieć jakiekolwiek znaczenie!

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza dostarczenia samochodu z kabiną zawieszoną mechanicznie.

 

 

 

 

Pytanie nr 4.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu ze zbiornikiem wody
o pojemności 3500 l. i rezerwą masy na poziomie 7%?

Postawione przez Zamawiającego wymagania są możliwe do spełnienia tylko na podwoziu
o DMC 18 000 kg. Tej klasy podwozia są stosowane do zabudowy samochodów ciężkich, a nie średnich. Efektem zastosowania takiego podwozia będzie niedociążenie kompletnego samochodu (rzędu kilku ton) i utrata przez niego parametrów trakcyjnych założonych przez producenta.

 

Odpowiedź:

Zamawiający z uwagi na zaopatrzenie wodne na terenie Gminy oraz możliwości operacyjne pojazdu nie dopuszcza zbiornika 3500l.

 


powrót...
Brak załączników
Informacja wytworzona przez Rafał Neugebauer dnia 29.05.2015
Opublikowana przez Rafał Neugebauer dnia 29.05.2015. Wygasa 13.06.2015. Odsłon 1023, Wersja 1
Początek strony